
Kurs na prawo jazdy motocyklowe – kategoria A, A1, A2,AM
Ośrodek Szkolenia Kierowców Euforia Wrocław
Kurs na prawo jazdy motocyklowe – kategoria A, A1, A2, AM
Ośrodek Szkolenia Kierowców Euforia Wrocław
PRAWO JAZDY KATEGORII A
Yamaha XJ6, MT-07
Uprawnia do kierowania motocyklem o dowolnej pojemności skokowej silnika i dowolnej mocy. Minimalny wiek wymagany do kierowania to 24 lata. Kurs można rozpocząć na 3 miesiące przed osiągnięciem wymaganego wieku. Kurs nauki jazdy na motocyklu odbywa się na motorze Yamaha XJ6n, MT-07

PRAWO JAZDY KATEGORII A1
Yamaha YBR 125
Uprawnia do kierowania motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg, motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW, pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM ( skuter ). Minimalny wiek do kierowania to 16 lat.Kurs można rozpocząć na 3 miesiące przed osiągnięciem wymaganego wieku.

PRAWO JAZDY KATEGORII A2
Honda NC700
Uprawnia do kierowania motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla.Minimalny wiek wymagany do kierowania to 18 lat. Kurs można rozpocząć na 3 miesiące przed osiągnięciem wymaganego wieku.
Promocja kurs kat A, A2 1400 zł
Dofinansowanie badań lekarskich dla Naszych kursantów.
Materiały szkoleniowe w cenie kursu!
Zapisy w godzinach pracy biura:
poniedziałek, środa, czwartek 17-20
Kat B, A, A2, A1, AM
Zapraszamy
Kontakt pod nr tel.
691 948 461,
Dane Adresowe
Tel do Jurka: 602 15 68 67 – kategorie motocyklowe
Tel do Karoliny : 517 774 511 – sprawy administracyjne i obieg dokumentów (czynny: pon, śr, czw – 17.00 – 20.00)
Tel do Moniki: 691 948 461
Ośrodek Szkolenia Motocyklistów EUFORIA Wrocław
ul. Kniaziewicza 28/1A
Kurs na prawo jazdy motocyklowe – kategoria A, A1, A2, AM
Pamiętaj!
Twoje bezpieczeństwo podczas nauki jazdy na motorze jest tak samo ważne jak wysoki poziom szkolenia!
Doskonały stan techniczny motorów
Dbamy o to by nasze motory były w zadbane pod względem technicznym. Nie dopuszczamy do tego by kursanci szkolili się na motorach posiadających luzy, łyse opony czy powyginane klamki.
Doświadczeni instruktorzy
W naszej szkole, prawojazdy na motor zdobyło już prawie 1000 osób! Nasi instruktorzy mają za sobą wieloletnie doświadczenie w szkoleniu. Wiemy jak szkolić skutecznie!
Szkolenie na nowych zasadach!
Jako pierwsza szkoła nauki jazdy na motorze we Wrocławiu, posiadamy motocykle szkoleniowe, które umożliwiają szkolenie kandydatów na kierowców na nowych zasadach. Są to Yamaha XJ6n, MT-07 kat. A od 24 lat oraz Honda NC700 kat. A2 od 18 lat.
Czas trwania kursu na prawo jazdy na motocykl kategoria A, A1, A2
Teoria - wymiar godzin lekcyjnych
Praktyka - wymiar godzin zegarowych
Materiały szkoleniowe zalecane podczas kursu:
Motocykle Szkoleniowe:
- Kategoria A – Yamaha XJ6n, MT-07
- Kategoria A2 – Honda NC700
- Kategoria A1 – Yamaha YBR 125
- Kategoria AM – Romet ZK 50
Wszystkie motocykle są identyczne jak na egzaminie w WORDzie
Zapisy na kurs: KAT. : B, A, A2, A1, AM
osobiście w godzinach pracy biura.
Biuro szkoły nauki jazdy jest czynne:
- Poniedziałek, środa, czwartek w godzinach 17-20
PROMOCJA KAT A SZCZEGÓŁY
TEL. 602 15 68 67
Dofinansowanie badań lekarskich dla Naszych kursantów!
Materiały szkoleniowe w cenie kursu (podręcznik+ dostęp do testów).
Zadania na egzaminie państwowym (plac manewrowy)
1. Sprawdzenie stanu technicznego motocykla
Podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego – osoba egzaminowana musi zaprezentować, że potrafi sprawdzić: a) poziom oleju w silniku, b) poziom płynu chłodzącego, c) poziom płynu hamulcowego, d) działanie sygnału dźwiękowego, e) działanie świateł pozycyjnych/postojowych, f) działanie świateł mijania, g) działanie świateł drogowych, h) działanie świateł hamowania „STOP”, i) działanie świateł kierunkowskazów, j) działanie świateł awaryjnych,
Sposób wykonania części zadania określonej w pkt 1: na wykonanie czynności osoba egzaminowana ma nie więcej niż 5 minut, osoba egzaminowana powinna co najmniej wskazać, gdzie i przy użyciu jakich przyrządów lub wskaźników sprawdza się poziom odpowiednich płynów w pojeździe, lub w przypadku dokonywania sprawdzenia świateł, o których mowa osoba egzaminowana może poprosić egzaminatora o potwierdzenie działania światła zewnętrznego,losowy dobór elementów czynności dla każdej osoby egzaminowanej dokonywany jest przez ośrodek egzaminowania przy użyciu urządzenia komputerowego. Urządzenie losuje 1 element spośród elementów określonych w lit. a -e oraz 1 element spośród elementów określonych w lit. f -m.
W przypadku gdy ośrodek egzaminowania nie dysponuje odpowiednim urządzeniem komputerowym, losowego doboru elementów części pierwszej zadania dokonuje każda osoba egzaminowana, przed przystąpieniem do wykonania zadania, z zachowaniem podziału losowanych elementów zadania jak dla losowania komputerowego;
2. Przygotowanie do jazdy
Właściwe ustawienie lusterek włączenie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym; Sposób wykonania części zadania określonej w pkt 2: w lewym lusterku kierowca powinien widzieć lewy bok pojazdu i lewy obszar przestrzeni za pojazdem, w prawym lusterku kierowca powinien widzieć prawy bok pojazdu i prawy obszar przestrzeni za pojazdem.


3. Kolejne zadania dla kategorii motocyklowych
a) wykorzystanie odpowiedniego stroju ochronnego, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 1 lit. f oraz pkt 3 rozporządzenia, b) sprawdzenie stanu łańcucha (w przypadku gdy pojazd jest wyposażony w łańcuch), c) zdjęcie pojazdu z podpórki i przemieszczenie go przy unieruchomionym silniku, d) podparcie pojazdu na podpórce; Sposób wykonania części zadania określonej w pkt 3: zdjęcie z podpórki i przemieszczenie pojazdu z poz. 1 do poz. 2 w wyznaczonym stanowisku przy unieruchomionym silniku, nie najeżdżanie na linie ograniczające stanowisko, maksymalnie 3 zmiany kierunku ruchu (do tyłu, do przodu, do tyłu); Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu. Przy ruszaniu pojazd nie powinien cofnąć się więcej niż 0,2 m, a silnik nie powinien zgasnąć. Jazda po łukach w kształcie cyfry osiem.1. upewnienie się o możliwości jazdy: a)wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, b) ocena sytuacji wokół pojazdu, c) płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła; 2. 5-krotny przejazd po łukach w kształcie cyfry osiem. Slalom wolny dwukrotny przejazd pomiędzy 5 parami bramek ustawionych na wyznaczonym pasie ruchu.
4. Następne zadania dla kategorii motocyklowych
Slalom szybki (jazda pomiędzy pachołkami ustawionymi na placu manewrowym).1 Upewnienie się o możliwości jazdy: a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, b) ocena sytuacji wokół pojazdu, c) płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika. Sposób wykonania zadania: a) średnia prędkość przejazdu nie może być mniejsza niż 30 km/h, b) przejazd musi odbywać się na 2 lub 3 biegu c) nie podpieranie się nogami, d) nie najeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne, e) niepotrącanie pachołków. Ominięcie przeszkody.1. upewnienie się o możliwości jazdy: a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, b) ocena sytuacji wokół pojazdu, c) płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika; 2. 2-krotny przejazd pasem ruchu, na którym jest ustawiona przeszkoda złożona z 3 pachołków, sposób wykonania zadania: a) prędkość najazdu mierzona w wyznaczonym miejscu nie może być mniejsza niż 50 km/h, b) przeszkodę omija się raz z prawej, raz z lewej strony, tak aby zaprezentować umiejętność wykonania przeciwskrętu w prawo i w lewo, c) nie podpieranie się nogami, d) nie najeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne, e) niepotrącanie pachołków
5.Ostatnie zadanie na placu manewrowym dla kategorii motocyklowych
Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych – realizowane jest od prędkości minimum 50 km/h przy użyciu przedniego i tylnego hamulca motocykla.
Egzamin w ruchu drogowym rozpoczyna się z parkingu za wjazdem do ośrodka, po zakończeniu egzaminu na placu manewrowym. Ta część egzaminu praktycznego polega na wykonaniu w ruchu drogowym programu egzaminacyjnego zgodnie z przepisami ruchu drogowego i techniką kierowania pojazdem. W trakcie egzaminu w ruchu drogowym egzaminator wydaje polecenia dotyczące zmiany kierunku jazdy lub wykonania przewidzianych instrukcją dodatkowych zadań. Polecenia te wydawane są z wyprzedzeniem umożliwiającym bezpieczne i prawidłowe wykonanie zadań i nie mogą być sprzeczne z przepisami ruchu drogowego oraz nie mogą stwarzać możliwości zagrożenia. W trakcie egzaminu egzaminator wydaje polecenia i ocenia wykonanie zadań egzaminacyjnych z pojazdu egzaminacyjnego, jadącego za osobą egzaminowaną, korzystając z połączenia drogą radiową. W przypadku popełnienia przez zdającego błędu, egzaminator powiadomi o tym mówiąc „błąd” lub „to zadanie zostało wykonane nieprawidłowo”. Gdy zdający to samo zadanie wykona dwukrotnie nieprawidłowo, egzaminator powiadomi zdającego, że wynik egzaminu jest negatywny – egzamin nie będzie jednak przerwany. Przerwanie egzaminu następuje z chwilą wystąpienia okoliczności bezpośrednio zagrażających bezpieczeństwu. Zdający w każdej chwili egzaminu może wnioskować o jego przerwanie.